چند نوع غذا برای تقویت چشم

دانلود رمان های جدید | نایس بانو

دانلود رمان نت های هوس از مسیحه زادخو
نت های هوس - مسیحه زادخو
دانلود رمان پاراهور از مرضیه یگانه / فایل pdf جلد ۱ و ۲
رمان پاراهور - مرضیه یگانه
دانلود رمان خط و نشان از مسیحه زادخو با لینک مستقیم
خط و نشان - مسیحه
دانلود رمان کابوس‌ نامشروع‌ ارباب از مسیحه زادخو با فرمت pdf
کابوس نامشروع ارباب
دانلود رمان اربابی در ایران قدیم – نویسنده: مسیحه زاد خو
اربابی در ایران قدیم
دانلود رمان نقاب دل (آریا و عسل) از مرضیه یگانه
نقاب دل از مرضیه یگانه
دانلود رمان عرق سگی از مسیحه زادخو با فرمت apk و pdf
رمان عرق سگی - مسیحه

چند نوع غذا برای تقویت چشم

دسته بندی : طب ورزش تاریخ : دوشنبه 2 اکتبر 2017

چند نوع غذا برای تقویت چشم

گرچه هویج در راس فرصت خوردنی هایی قرار می گیرد که غذاهایی برای تقویت چشم مفید است. اما این منبع گیاهی غنی از ویتامین A تنها خوردنی مفید برای سلامت چشم ها نیست.

به گزارش خبرنگار سایت نایس بانو، ویتامین «A» از ضعف دید شبانه و خشک شدن چشم ها جلوگیری می کند و همچنین پیشرفت بیماری آب مروارید یا تغییرات منطقه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن را به تاخیر می اندازد.

شما می توانید ویتامین آ را از دو نوع منبع غذایی دریافت کنید که یکی فرآورده های میدانی حاوی این ویتامین مثل جگر یا کره حیوانی و دیگر محصولات گیاهی حاوی کاروتن هستند که این ماده در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود.

گیاهان حاوی کاروتن معمولا به رنگ زرد یا نارنجی هستند یا برگ سبز رنگ دارند. لوتئین و زئاکسانتین هم برای حفظ سلامت شبکیه چشم بسیار مفید هستند که بهترین منبع حاوی آن ها، سبزیجات برگ دار به رنگ سبز تیره به ویژه «اسفناج» است. این دو ماده هم چنین در سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مثل ذرت یافت می شوند.

ویتامین C هم آنتی اکسیدانی است که برای شبکه مفید بوده و چشم را تقویت می کند. در افراد سیگاری، الکلی و دیابتی مقدار ویتامین “سی” بدن به طور متوسط کمتر می شود و این افراد باید بیشتر ویتامین C مصرف کنند.

برخی از املاح معدنی مثل سلنیوم و روی هم برای سلامت چشم ضروری و سودمند هستند. خشکبار، مخمر و غذاهای دریایی منبع غنی از سلنیوم هستند. سلنیوم به جذب ویتامین «E » کمک می کند و به بدن در تولید آنتی اکسیدان ها نیز یاری می رساند. عنصر روی هم جذب ویتامین «A» را در بدن افزایش می دهد.

“روی” هم در مغز خشکبار و گندم به میزان قابل توجه دریافت می شود.

یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای سلامت چشم ها اسیدهای چرب امگا ـ ۳ هستند که در ماهی آب های سرد به وفور یافت می شوند و این ماهی حاوی مقادیر زیادی EPA و DHA است که برای سلامت چشم ها بسیار سودمند هستند.

تغذیه مناسب و غنی و نیز چکاپ و کنترل منظم بهترین راهکارها برای حفظ توانایی و قدرت بینایی چشم ها تا مدت طولانی است.

644 بار دیده شده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 714
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.